سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اجمالی فواید شنا در استخر

بررسی اجمالی فواید شنا در استخر

شاید شنیده باشید که کارشناسان به بزرگسالان توصیه می کنند هر هفته 150 دقیقه فعالیت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت شدید داشته باشند. شنا یک روش عالی برای تمامی اندام و سیستم قلبی عروقی است. یک ساعت شنا تقریباً به اندازه یک ساعت دویدن کالری می سوزاند ، بدون این که بر استخوان ها و مفاصل تأثیر بگذارد. از معجزات فواید شنا در استخر که شما همان کالری را میسوزانید که در دویدن صرف میکنید اما نه به زانوها و نه به استخوان های شما هیچ فشاری وارد نمی شود.

شنا چهارمین فعالیت محبوب معتبر در دنیا است. اما چرا ، دقیقاً؟ یک سری مزایای وجود دارد که که باعث این محبوبیت خاص این ورزش شده است. برای آگاهی از مزایای شنا و چگونگی گنجاندن فواید شنا در استخر در برنامه های روزمره ، ادامه مطلب را بخوانید.

فواید شنا در استخر

گروه استخرچی سازنده انواع استخر بتنی،فایبرگلاس،آب درمانی در ایران. جهت ارایه خدمات آموزشی و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

تهران چیتگر بلوار کوهک برج اداری تجاری طوبی طبقه سوح واحد 453-09120215694-02146087252-02146087232

فواید شنا در استخر

1. تمام اندان شما در گیر است.

یکی از بزرگترین مزایای شنا این است که به طور واقعی کل بدن ، سر تا پا کار می کند.

ضربان قلب شما را افزایش می دهد بدون اینکه بدن شما را تحت فشار قرار دهد.عضلات را تقویت می کند.

قدرت می سازد.

استقامت ایجاد می کند.

 

No alt text provided for this image

 

تمرین های مختلفی وجود دارد که می توانید برای تنوع بخشیدن به شنای خود استفاده کنید ، از جمله:

  • سینه زدن
  • پشت پا
  • پیست زدن
  • پروانه
  • سبک آزاد

هر کدام از فواید شنا در استخر بر روی گروه های مختلف عضلانی متمرکز هستند و آب مقاومت ملایمی را ایجاد می کند. از بیشتر گروه های عضلانی خود برای حرکت دادن بدن در آب استفاده می کنید.

2. عضلات درونی را بکار می اندازد

در حالی که عضلات شما در حال فعالیت هستند، سیستم قلبی عروقی نیز بیکار نیستند. شنا باعث تقویت قلب و ریه های شما می شود. شنا برای شما بسیار مفید است به طوری که محققان بارها اعلام کردن حتی ممکن است خطر مرگ شما را کاهش دهد. در مقایسه با افراد غیرفعال ، شناگران تقریباً کمتر از نصف احتمال ایست قلبی دارند. برخی مطالعات دیگر نشان داده اند که شنا ممکن است به کاهش فشار خون منبع مطمئن و کنترل قند خون منبع مطمئن کمک کند.

گروه مهندسین استخرچی سازنده انواع استخر بتنی،فایبرگلاس،آب درمانی در ایران. جهت ارایه خدمات آموزشی و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

تهران چیتگر بلوار کوهک برج اداری تجاری طوبی طبقه سوح واحد 453-09120215694-02146087252-02146087232

3. فواید شنا در استخر و برای افراد آسیب دیده ، آرتروز و سایر شرایط مناسب است

شنا می تواند برای افرادی که دارای موارد زیر هستند بسیار مفید باشد:

  • آرتروز دار
  • صدمه دیده
  • ناتوانی جسمی و حرکتی

شنا حتی ممکن است به کاهش برخی از دردهای شما کمک کند یا بهبودی ناشی از آسیب را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به آرتروز ، کاهش قابل توجهی در درد و سفتی مفصل را گزارش کردند و پس از انجام فعالیت هایی مانند شنا و دوچرخه سواری ، محدودیت جسمی کمتری را تجربه کردند.

جالب تر اینکه ، تفاوت در مزایای دو گروه بسیار کم بود و هیچ تفاوتی نداشت. بنابراین ، به نظر می رسد شنا دارای مزایای مشابه تمرینات زمینی که اغلب تجویز می شود ، است. اگر می خواهید فعالیت های غیر شنا در آب داشته باشید ، این موارد را برای افراد مبتلا به آرتروز امتحان کنید.

4. فواید شنا در استخر و گزینه خوب برای افراد مبتلا به آسم

محیط مرطوب استخرهای سرپوشیده باعث می شود شنا یک فعالیت عالی برای افراد مبتلا به آسم باشد. نه تنها این ، بلکه تمرینات تنفسی مرتبط با این ورزش ، مانند حفظ نفس ، ممکن است به ریه کمک کند تا ظرفیت خود را افزایش دهد و کنترل تنفس خود را بدست آورد.

برخی مطالعات نشان می دهد که شنا ممکن است خطر ابتلا به آسم را به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده در درمان استخرها افزایش دهد. در صورت بروز آسم با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی شنا صحبت کنید و در صورت امکان بدنبال استخری باشید که از آب نمک به جای کلر استفاده کند. تا از فواید شنا در استخر بهرمند شوید.

 

No alt text provided for this image

 

5- فواید شنا در استخر و برای مبتلایان به ام اس نیز مفید است

شنا برای افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) نیز ممکن است مفید باشد. آب باعث شناوری اندام ها می شود و به آنها در حین ورزش کمک می کند. آب همچنین مقاومت ملایمی را ایجاد می کند.

در یک مطالعه بر روی فواید شنا در استخر ، یک برنامه 20 هفته ای شنا منجر به کاهش قابل توجه درد برای مبتلایان به ام اس شد. این افراد همچنین با علائمی مانند خستگی ، افسردگی و از کارافتادگی بهبود یافته اند.

گروه استخرچی سازنده انواع استخر بتنی،فایبرگلاس،آب درمانی در ایران. جهت ارایه خدمات آموزشی و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

تهران چیتگر بلوار کوهک برج اداری تجاری طوبی طبقه سوح واحد 453-09120215694-02146087252-02146087232

6. شنا کردن فوق العاده کالری سوز است

شنا یک روش کارآمد برای سوزاندن کالری است. در یک مطالغه در زمینه فواید شنا در استخر یک فرد 72 کیلوگرمی در هنگام شنا با سرعت کم یا متوسط ، تقریباً 423 کالری در ساعت می سوزاند. همین فرد ممکن است در ساعت شنا با سرعت بیشتری تا 715 کالری بسوزاند. یک فرد 90 کیلوگرمی که همان فعالیت ها را انجام می دهد ، بین 528 تا 892 کالری در ساعت می سوزاند. یک فرد 110 کیلوگرمی ممکن است بین 632 تا 1068 کیلو کالریرا بسوزاند.

برای مقایسه این اعداد و سایر فعالیتهای معروف کم تأثیر ، همان فرد 72 کیلوگرمی در پیاده روی فقط در حدود 314 کالری با سرعت 5 کیلومتر در ساعت و به مدت 60 دقیقه می سوزاند. یوگا ممکن است فقط 183 کالری در ساعت بسوزاند.

7. خواب شما را بهبود می بخشد

شنا ممکن است این قدرت را داشته باشد که به شما کمک کند شب ها بهتر بخوابید. در یک مطالعه معتبر فواید شنا در استخر در مورد افراد مسن مبتلا به بی خوابی ، شرکت کنندگان هم از افزایش کیفیت زندگی و هم از خواب بعد از انجام ورزش های هوازی منظم خبر دادند.

تقریباً 50 درصد افراد مسن تا حدی سطح بی خوابی را تجربه می کنند ، بنابراین این یک خبر عالی است. این مطالعه بر روی انواع ورزشهای هوازی از جمله فیلمهای بیضوی ، Stairmaster ، دوچرخه ، استخر و ورزش تمرکز داشت.

فواید شنا در استخر برای طیف وسیعی از افرادی که با مسائل جسمی روبرو هستند و باعث می شود تمرینات دیگر مانند دویدن جذابیت کمتری داشته باشد ، قابل دسترسی است. این مزیت شنا را برای بزرگسالانی که به دنبال بهبود خواب خود هستند انتخاب خوبی کند.

8. روحیه شما را تقویت می کند

فواید شنا در استخر و تاثیر آن

محققان Trusted Source گروه کمی از افراد مبتلا به زوال عقل را ارزیابی کردند و پس از شرکت در برنامه آبزیان 12 هفته ای ، شاهد بهبود خلق و خو بودند. شنا و تمرینات آبی فقط از نظر روانشناختی برای افراد مبتلا به زوال عقل مفید نیست. ثابت شده است که ورزش باعث تقویت روحیه در افراد دیگر نیز می شود.

گروه استخرچی سازنده انواع استخر بتنی،فایبرگلاس،آب درمانی در ایران. جهت ارایه خدمات آموزشی و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

تهران چیتگر بلوار کوهک برج اداری تجاری طوبی طبقه سوح واحد 453-09120215694-02146087252-02146087232

9. به مدیریت استرس کمک می کند

محققان بلافاصله قبل و بعد از شنا در شهر جدید تایپه ، تایوان ، گروهی از شناگران را مورد بررسی قرار دادند. از 101 نفری که مورد بررسی قرار گرفتند ، 44 نفر افسردگی خفیف و احساس استرس مربوط به زندگی را گزارش کردند. بعد از شنا ، تعداد افرادی که هنوز احساس استرس می کردند فقط به هشت نفر کاهش یافت.

در حالی که تحقیقات بیشتری در این زمینه باید انجام شود ، محققان نتیجه گرفتند که شنا راهی بالقوه قدرتمند برای تسکین سریع استرس است.

10.فواید شنا در استخر و ایمن در دوران بارداری

زنان باردار و نوزادان آنها نیز می توانند مزیت های شگفت انگیز شنا را ببرند. در یک مطالعه در حیوانات ، شنای موش صحرایی بارداری نشان داد که رشد مغز را در فرزندانش تغییر می دهد. حتی ممکن است از نوزادان در برابر نوعی مسئله عصبی به نام هیپوکسی ایسکمی محافظت کند ، اما تحقیقات بیشتری لازم است. گذشته از مزایای احتمالی برای کودک ، شنا فعالیتی است که می تواند در هر دوره سه ماهه بارداری انجام شود.

مطالعه دیگر اثری منفی از شنا در استخرهای کلردار در دوران بارداری را نشان نمی دهد. در حقیقت ، زنان بارداری که در اوایل تا اواسط بارداری شنا می کردند ، خطر زایمان زودرس و نقایص مادرزادی کمتری داشتند.

بخاطر داشته باشید که گرچه شنا در دوران بارداری به طور کلی ایمن تلقی می شود ، اما برخی از خانم ها به دلیل عوارض بارداری ممکن است محدودیت فعالیت داشته باشند. قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشی جدید در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید و اگر عارضه دارید ، از فعالیت هایی که بی خطر هستند سال کنید.