سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های گرم کردن آب استخر

7 روش برای گرمایش استخر خود

ما تمامی روش های گرمایشی استخر رو برای شما شرح دادیم که البته برخی از آن ها در ایران با توجه به قیمت ارز صرفه اقتصادی ندارد. لطفا تا انتها مطالعه بفرمایید.

اگر آب استخر شما خیلی سرد باشد. پس احتمالاً در آن شنا نخواهید کرد. اگر نمی خواهید تنها در روزهای آفتابی از استخر خود لذت ببرید ، پس بهتر است شما یک سیستم گرمایش استخر کارآمد انتخاب کنید.

بدون گرم کردن ، آب استخر گرمتر از 22 درجه سانتیگراد یا شاید 25 درجه سانتیگراد در روزهای بسیار گرم نخواهد شد. شناگران ورزشی دوست دارند در آب استخر که حداقل 26 درجه سانتیگراد است شنا کنند. اکثر استخرها حتی تا دمای 29 یا 30 درجه سانتی گراد گرم می شوند.

علاوه بر این ، گرمایش استخر خانگی به شما امکان می دهد تا فصل شنای خود را افزایش دهید. بدون گرمایش ، فقط می توانید در ماه های تابستان ، از اواخر ماه فروردین تا پایان ماه شهریور شنا کنید. با گرم کردن ، از مهر تا پایان ماه اسفند به راحتی می توانید تا 12 ماه شنا کنید. با استفاده از برخی سیستم ها می توانید در تمام طول سال شنا کنید.

روش های ارزان و کار آمد گرمایش استخر در گروه مهندسین استخرچی برای مشاوره و نصب با ما همراه باشید. 46087232-46087252-09120215694

با این حال ، کدام نوع گرمایش استخر یا سیستم را باید انتخاب کنید؟

انتخاب گسترده ای وجود دارد و انتخاب ایده آل به عوامل مختلفی مانند نوع و اندازه استخر ، سیستم گرمایش مسکونی موجود ، تعداد دفعاتی که می خواهید شنا کنید. و در کدام دما و در چه دوره ای می خواهید شنا کنید.. در زیر به طور مختصر به تعدادی از سیستم های گرمایش استخر معروف پرداخته شده است.

استخر خود را با انرژی خورشیدی گرم کنید

انرژی خورشیدی

گرمایش با توجه به پنل های خورشیدی

گرم کردن استخر با نور خورشید در ابتدا ساده و جذاب به نظر می رسد. این یک روش کم مصرف و سازگار با محیط زیست برای گرم کردن استخر شما است. با این حال ، در این دسته از سیستم های گرمایش استخر ، گزینه های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

استخر خود را با آبگرمکن خورشیدی گرم کنید

آبگرمکن های خورشیدی عمدتا برای گرمایش در منازل یا برای سرویس های بهداشتی استفاده می شوند. کاربرد دقیق آن تا حدودی به تعداد پانل های نصب شده روی سقف بستگی دارد. شما همچنین می توانید از یک آبگرمکن خورشیدی برای گرم کردن نه تنها خانه بلکه استخر خود نیز استفاده کنید.

سازگار با محیط زیست بسیار گرمتر از گرمایش با گاز و سوخت است. اما برای تأمین انرژی آبگرمکن خورشیدی به انرژی نیاز دارید.

یک آبگرمکن خورشیدی با کیفیت خوب شما را در حدود 150 میلیون پیاده می کند. با این حال ، آبگرمکن های خورشیدی اولین توصیه ما برای سیستم گرمایش استخر و ساخت موتورخانه نیست. آنها این معایب را دارند که با کاهش کارایی در روزهای ابری کار می کنند. دقیقاً در چنین روزهایی است که آبگرمکن خورشیدی مجبور است برای گرم کردن استخر یا گرم نگه داشتن آن سخت کار کند. برای استخر گرم ، باید نور خورشیدداشته باشید.

روش های ارزان و کار آمد گرمایش استخر در گروه مهندسین استخرچی برای مشاوره و نصب با ما همراه باشید. 46087232-46087252-09120215694

استخر خود را با پنل های خورشیدی گرم کنید

صفحات خورشیدی به جای گرما انرژی تولید می کنند. این بزرگترین تفاوت با دیگ خورشیدی است. این انرژی کاملاً سازگار با محیط زیست است. برای گرم کردن خانه و استخر با سیستم گرمایش برقی استفاده می شود.

برای گرم کردن سریع خانه یا استخر ، بهتر است صفحات خورشیدی را با یک سیستم گرمایش برقی مانند مبدل حرارتی ترکیب کنید.

قیمت چنین صفحات خورشیدی به تعداد صفحات ، نوع و کیفیت پنل های خورشیدی ، ظرفیت پنل ها و اندازه خانواده بستگی دارد. هرچه kw بیشتر باشد ، انرژی بیشتری نیز باید تولید شود. خرید پنل های خورشیدی به سرعت شما را در حدود 200 میلیون پیاده می کند.

صفحات خورشیدی نیز به سطح وسیعی نیاز دارند که ترجیحاً باید رو به جنوب باشد.

گرمایش استخر با پنل های خورشیدی کاملاً امکان پذیر است. سازگار با محیط زیست است و انرژی کاملاً آزاد است. با این وجود برای نصب پنل های خورشیدی به بودجه و سطح قابل توجهی نیاز دارید.

مزایای

هزینه های مصرفی کم و بدون هزینه
بسیار سازگار با محیط زیست
معایب
قیمت خرید بالا
فقط در تابستان قابل استفاده است
فضای اضافی مورد نیاز برای قرار دادن کلکتورهای خورشیدی

روکش های خورشیدی یا تشک یا پوشش ها EDPM برای گرم کردن استخر

گرمایش با استفاده از روکش

گرمایش استخر با استفاده از روکش

این روکش ها یا پوشش های استخر خورشیدی معمولاً برای گرم کردن استخرهای فایبرگلاس کوچک شنا که در زمستان برداشته می شوند ، استفاده می شوند.

در سیستم گرمایش استخر بر اساس تشک های EDPM یا خورشیدی ، روکش ها در آنجا توسط خورشید گرم می شود. خورشید باعث گرم شدن تشک های خورشیدی می شود. تشک ها سپس گرما را به آب استخر منتقل می کنند.

همانطور که قبلاً اشاره شد ، این محلول عمدتا برای استخرهای کوچکتر در نظر گرفته شده است. اول از همه ، زیرا استخر با حجم زیاد به زمان بیشتری برای پمپاژ کل حجم آب از طریق تشک های خورشیدی نیاز دارد. در نتیجه ، گرم شدن کامل یک استخر بزرگ با این حصیرها مدت زمان زیادی طول می کشد.

علاوه بر این ، برای نصب تشک ها به یک منطقه بزرگ نیاز دارید. سطح تشک های خورشیدی ترجیحاً باید به اندازه مساحت استخر باشد. این تشک های گرمایشی معمولاً روی سقف مسطح نصب می شوند. این بدان معناست که پمپ باید ظرفیت کافی برای پمپاژ آب را تا سقف داشته باشد. اگر پمپ قدرت کافی نداشته باشد ، آب با سرعت کمتری گرم می شود.

یک عیب جدی این تشک های EPDM یا خورشیدی وابستگی به آب و هوا است. بدون نور خورشید ، تشک ها گرمای کافی را به آب استخر منتقل نمی کنند.

قیمت این نوع تشک ها در هر متر مربع حدود 1 میلیون است. (بدون نصب). برای استخر 8 متر در 4 متر ، هزینه خرید تقریباً 32 میلیون به دست می آید.

استخر شنای خود را با کلکتورهای خورشیدی گنبدی شکل گرم کنید

عملکرد این کلکتورهای خورشیدی کاملاً مشابه تشک های خورشیدی است. در اینجا ، اما لوله کشی در نوعی گنبد ، جایی که آب گرم می شود ، بالا می رود. در مقایسه با تشک های خورشیدی ، این سیستم فضای بسیار کمتری را اشغال می کند. یک گنبد حجم کمتر از 5000 L را گرم می کند. برای یک استخر 8 متر در 4 متر که 1.5 متر عمق دارد ، به 10 گنبد دیگر احتیاج دارید.

با این حال ، این سیستم گرمایش استخر نیز فقط برای استخرهای نسبتاً کوچک توصیه می شود. همچنین به نور خورشید وابسته است و مقدار زیادی انرژی برای پمپاژ آب از طریق گنبدها استفاده می کند.

قیمت یک گنبد حدود 2 میلیون است. برای همان استخر ، کمی ارزان تر از تشک های خورشیدی است.

روش های ارزان و کار آمد گرمایش استخر در گروه مهندسین استخرچی برای مشاوره و نصب با ما همراه باشید. 46087232-46087252-09120215694

جمع کننده های خورشیدی گنبدی شکل

استخر شنای خود را با پمپ حرارت گرم کنید

گنبد

گرمایش استخر با گنبد خورشیدی

گرمایش استخر با انرژی خورشیدی باعث می شود که به میزان نور خورشید متکی باشید. بنابراین پمپ حرارتی یک گزینه مناسب است که به انرژی خورشید اعتماد نمی کند. به همین دلیل سالهاست که محبوب ترین سیستم گرمایش استخر درکشور بلژیک است.

در واقع استفاده از پمپ حرارتی برای گرم کردن آب استخر فواید بی شماری را به همراه دارد. پمپ حرارتی بسیار کارآمد ، مقرون به صرفه ، آسان برای استفاده و با دوام است. این نوع گرمایش نسبت به سیستم گرمایش استخر گاز یا سوخت بسیار سازگار با محیط زیست است. علاوه بر این ، پمپ های حرارتی عمر طولانی دارند. اگر بخواهید گرمایش استخر کارآمد باشد ، باید یک پمپ حرارتی با کیفیت بالا انتخاب کنید.

عملکرد پمپ حرارتی در گرمایش استخر

یک پمپ حرارتی از برق برای استخراج گرما از هوای خارج و توزیع آن در آب استفاده می کند. پمپ های حرارتی خود حرارتی تولید نمی کنند.

برای خواندن ادامه مطلب به سایت استخرچی مراجعه فرمایید.