سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میزان کلر مجاز برای استخر

مسمومیت ناشی از عدم تنظیم کلر استخر

دارای چند نشانه است. که باید مراقب آنها باشید:

  1. شروع ناگهانی حالت تهوع و استفراغ
  2. احساس سوزش در گلو
  3. خارش چشم
  4. تنفس دشوار یا کم عمق
  5. قرمزی پوست
  6. درد قفسه سینه.

شاید زمانیکه شما و یا اعضای خانوادتان به تازگی در استخری که میزان کلر بالایی داشته شنا کرده باشین.

این دسته مشکلات ممکن است گریبانگیر شما نشود. اما باید توجه داشت عوارض و نشانه ها در افراد مختلف متفاوت می باشد. در حالی که بیشتر علائم مسمومیت خفیف تا متوسط. ??باعدم تنظیم کلر استخر در طی 24 ساعت بدون درمان ناپدید می شوند. هیچ تضمینی وجود ندارد که روز بدون احساس ناراحتی سپری شود. یک تکنسین باتجربه استخر می داند که چه مقدار کلر استفاده کند.

معمولا ثابت نگه داشتن تنظیم کلر استخر کاری دشوار است. در ایام مختلف سال ، مقادیر کلر با توجه به دمای هوا و یا نوع کاربری استخر ویا حتی جنس استخر اعم استخر بتنی یا استخر فایبرگلاس می تواند متفاوت باشد.

با گروه مهندسین استخرچی با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی نگهداری کیفیت آب و برگزارکننده دوره کامل نگهداری استخردرارتباط باشید.

تنظیم کلر استخر برای میکروب زدایی

تنظیم کلر استخر

تنظیم کلر استخر با روش های ترکیبی کلر و uv

جلبک ها ، باکتری ها از استخر ، مجبور به استفاده مکرر ار کلر می شویم . با تداوم  عدم تنظیم کلر استخر به استخر مشکلاتی در آب و شرایط شناگران به وجود می آید.

سطح نرمال کلر استخر بسته به سطح تثبیت کننده در آب معمولاً 1.0 ppm تا 3.0 ppm است (سطوح بالاتر تقاضای کلر بیشتری ایجاد می کنند).

و هنگامی که استخر را بیش از حد کلر یا شوک می دهیم( یعنی بالا بردن سطح کلر در محدوده بسیار بالا) مشکلاتی از قبیل سوزش چشم و تغییر رنگ آب را شاهد خواهیم بود.

اگر آب استخر شما بسیار بیشتر از 2-3 ppm است ، در ادامه مطلب تنظیم کلر استخر بخوانید.

چرا سطح کلر من خیلی بالا است؟

افزودن شوک بیش از حد استخر یا قرار دادن قرص کلر زیاد به فیدر هر دو می تواند منجر به مقادیر بسیار بالای کلر شود.

یک روش معمول برای کلرزن بیش از حد استخر ، این است که پمپ کلر مایع(دوزینگ پمپ) در تمام شب کار کند. روز بعد به یک استخر با ظاهر سبز می آیند.

اسید سیانوریک

مقادیر بالای اسید سیانوریک تثبیت کننده کلر، از کلر در برابر آفتاب محافظت می کند و تخریب طبیعی کلر را کند می کند. مقدار کلر مصرف شده را پس از افزودن تثبیت کننده استخر کاهش دهید.

در زمان های مختلف سال به سطوح مختلف کلر یا برم نیاز دارید. روزهای گرم و آفتابی از کلر بیشتری استفاده می کنند. استخرهایی که شناگران بیشتری دارند. بقایای برگهای سنگین تر در استخر های رو باز – همه برای حفظ سطح به کلر بیشتری نیاز دارند.

بعلاوه ، استخرهای شنا با سیستم های تصفیه و گردش موثرتر یا استخرهایی با ضد عفونی کننده های ثانویه مانند مواد معدنی ، ازن یا سیستم های UV ، ممکن است 50? کلر کمتری برای آب تمیز و شفاف داشته باشند.

عدم تنظیم کلر استخر و مقدار عدد بالای کلر دقیقا چند است؟

عدم تنظیم کلر استخر و مقدار عدد بالای کلر

عدم تنظیم کلر استخر و مقدار عدد بالای کلر و تغییرات کیت تست

حساسیت هر فرد به کلر متفاوت است و وقتی کلر آزاد بیش از 5 ppm باشد. شناگران ممکن است دچار خارش پوست یا تحریک چشم و خشکی مو شوند.

استخرها به طور طبیعی کلر را از سطح دفع می کنند. استشمام مقادیر بسیار زیاد می توانند مجاری تنفسی و ریه ها در بدن انسان تحریک کند.  در مواقع حاد فرد را دچار مشکلات تنفسی کند.

معمولا مشکلات بو در استخر های سرپوشیده به علت عدم کنترل تنظیم کلر استخر بیشتر اتفاق می افتد.

در سطح کلر بیش از 10 ppm ، لباس شنا می تواند کمرنگ شود.  پوشش استخر آسیب ببیند و ممکن است برای شناگران ناسالم باشد. به طور کلی ، برای راحتی و امنیت کلی شناگر ، استخر را ببندید. پوشش های خورشیدی را بردارید ، تا زمانی که سطح کلر زیر 5 ppm برسد.

تست ماکزیمم تنظیم کلر استخر هنگام آزمایش  کلر ،( 10 ppm حداکثر تست شده)

برای آموزش یا مشاوره و همکاری  تنظیم کلر استخر،نصب یو وی،طراحی و ساخت ازن زن،کیت،اندازه گیری دیجیتال پارامتر های آب و تنظیم شیمیایی آب با ما همراه باشید.

 تنظیم کلر استخر توسط کیت ها یا نوارها :

نوار تست کلر

نوار تست کلر به همراه چند گارامتر آب

و در سطوح بالاتر از آن، نمونه های آزمایش DPD سفید می شوند. یا نوارها شفاف می شوند. اگر این اتفاق افتاد ، نمونه آزمایش خود را با نصف آب مقطر (یا آب بدون کلر) رقیق کنید و در دو ضرب کنید.

به عنوان مثال ، نیمی از بشر آزمایش آب را تکان داده و دوباره با آب مقطر پر کنید. سپس نتیجه آزمایش خود را x 2 ضرب کنید تا قرائت بالای 10 ppm را بدست آورید.

همین کار را می توان با نوارهای آزمایش با مخلوط کردن یک فنجان آب استخر با یک فنجان آب مقطر ، یا هر آبی که کلر ندارد یا میزان کلر شناخته شده آن کمتر است ، انجام داد.

تنظیم کلر استخر چگونه می توان سطح کلر را در استخر کاهش داد؟

  • برای کاهش فوری ، سدیم تیوسولفات ، یا خنثی کننده کلر را اضافه کنید.
  • برای از بین بردن کلر ، اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C اضافه کنید.
  • پراکسید هیدروژن یا همان H2O2 را به تجزیه کلر اضافه کنید.
  • با نور خورشید ، هوادهی و هم زدن آب تنظیم کلر استخر را به طور طبیعی انجام دهید.

کاهنده کلر جهت تنظیم کلر استخر

کاهنده کلر جهت تنظیم کلر

کاهنده کلر جهت تنظیم کلر استخر

سدیم تیولسولفات ، به ازای هر 37 مترمکعب آب استخر 200 گرم اضافه کنید تا میزان کلر را به میزان 1.0 ppm کاهش دهید.

احتمالاً ارزان ترین و مطمئن ترین روش برای کاهش سطح کلر ، در استخرها یا آبگرم ها می باشد. اسید اسکوربیک ، گرانول ویتامینC  به ازای هر 37 متر مکعب آب استخر3.2 کیلوگرم اضافه کنید تا میزان کلر در حدود 9 ppm کاهش یابد.

این همان عناوینیست که ما با نام Stain Free یا لکه بر در بازار می بینیم.  پراکسید هیدروژن – از 1 گالن اکسید کننده Aqua Silk در هر 37 مترمکعب آب استخر استفاده کنید. تا سطح کلر را در55 ppm کاهش دهید. برای اسپا ، از 3? پراکسید مخزن دارو ، 200 گرم در هر 400 لیتر آب اسپا(جکوزی) استفاده کنید تا در تنظیم کلر استخر سطح کلر (یا برم) را حدود 10 ppm کاهش دهید.

تیو سولفات سدیم

برای تیو سولفات سدیم ، حدود یک فنجان (800گرم) بلورهای سفید خشک به ازای هر 19 مترمکعب آب استخر یا 1 اونس در هر400 لیتراضافه کنید. تا در تنظیم کلر استخر10 ppm کاهش یابد. pH آب استخر خود را بررسی کنید. مطابق دستورالعمل های برچسب تنظیم کنید.

مستقیماً به استخر یا آبگرم اضافه کنید. باید مراقب باشید که بیش از حد کاهش دهنده نزنید. عدم تنظیم کلر استخر یا استفاده بیش از حد سدیم تیو، در غیر این صورت حداقل می توانید به طور موقت کلر جدید اضافه کنید.

سدیم تیوسولفات طی چند روز از اکثر استخرها دفع می شود. هنگام استفاده از مواد پاک کننده کلر ، برای تعادل و دوزهای پیشنهادی آب ، دستورالعمل های لیبل را با دقت دنبال کنید. راه دیگر یک ماشین حساب تیو سولفات سدیم در سایت آنلاین محاسبه Koiphen  است.

با گروه مهندسین استخرچی با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی نگهداری کیفیت آب شامل(تنظیم کلر،اسید سیانوریک،آلکانیتی و…) و برگزارکننده دوره کامل نگهداری و ساخت استخر درارتباط باشید.

چقدر برای برم جهت تنطیم کلر استخر و وان آب گرم بسیار بالا است؟

حساسیت در افراد متفاوت است. اما اکثر افراد می توانند برای زمان استفاده کوتاه مدت را در وان های آبگرم با سطح برم تا 10 ppm  یا سطح کلر 5 ppm، بدون تحریک قابل توجه پوست ، استفاده کرد.

سطح کلر و برم زیاد نیز بوی شدیدی روی پوست و موی کاربران استخر و آبگرم ایجاد می کند. تنظیم کلر استخر این به تنهایی ممکن است ،شما را وادار به اقدام در جهت کاهش سطح کلر یا برم در استخر یا آبگرم خود کند.