سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استخر آب شور

تفاوت ساخت استخر آب شور و شیرین در چیست؟

قبل از شیرجه رفتن ، تعیین دقیقاً تفاوت استخرهای آب شور و آب شیرین مهم است. به نظر واضح است: یکی نمک دارد و دیگری ندارد. اما این تمام ماجرا نیست. در واقع ، تفاوت واقعی بین این دو نوع استخر ، فرآیند کلرزنی است. استخرهای آب شور از کلر سازهای نمک استفاده می کنند – همچنین به عنوان مولد نمک شناخته می شوند – که با استفاده از الکترولیز نمک را به هیدروژن و اسید هیپوکلروس (شکل محلول کلر) تقسیم می کنند و در نتیجه استخر را بدون افزودن کلر سالم می کنند.

از طرف دیگر ، استخرهای سنتی از قرص یا گرانول کلر استفاده می کنند که به طور فیزیکی توسط صاحب استخر برای تصفیه آب به آن افزوده می شود. به عبارت دیگر ، یک استخر آب شور به طور مداوم از طریق دستگاه کلر ساز نمک کلریته می شود ، در حالی که یک استخر آب شیرین به صورت دستی در فواصل خاص کلر می شود. به همین دلیل ، شما یک کلر با اثر پذیری کمتری از استخر آب شور دریافت خواهید کرد. به طور معمول بو و اثرات مشترک را در مقایسه با استخر های سنتی و آب شیرین ندارد.

استخر آب شیرین

استخر آب شور یا شیرین؟

همچنین لازم به ذکر است که اگرچه استخرهای آب شور واقعاً شور هستند ، اما آنها فقط حدود 3000 قسمت در میلیون (ppm) نمک دارند ، در مقایسه با 35،000 ppm در اقیانوس. بنابراین ، شنا در استخر آب شور دقیقاً مانند شنا در اقیانوس نیست. غلظت کم نمک همچنین اطمینان حاصل می کند که احساس شور یا چسبنده ای را که پس از شنا در اقیانوس احساس می کنید تجربه نخواهید کرد.

هم مزایا و هم معایب استخر آب شور بیشتر از نحوه کلرزنی این استخرها ناشی می شود. درست مثل رژیم شما نمک هم می تواند خوب باشد و هم بد. استخر شنا نیز همین طور است. نمک یک روش کم شدت برای پاک سازی است ، اما همچنین خورنده و پیچیده است.

هزینه استخر آب شور چقدر است؟

درمقایسه استخر آب شور و شیرین ، شما باید انتظار داشته باشید که در ابتدا هزینه بیشتری برای گزینه آب شور بپردازید. این منطقی است زیرا شما برای تولید نمک نیاز به یک ژنراتور دارید. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که هزینه های انرژی شما کمی بیشتر شود زیرا کلر با گذشت زمان در آب تزریق می شود.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که نمک به مرور زمان خورنده است. تجهیزات شما تا زمانی که در مورد گزینه سنتی وجود داشته باشد دوام نخواهند داشت. معمولاً باید حدود هر پنج سال یا تقریباً سلولهای موجود در ژنراتور خود را تعویض کنید.

بنابراین ، چرا کسی گزینه شور را انتخاب می کند؟ شما قصد دارید پس انداز کنید. کلر در هر پوند تقریباً 2 دلار عرضه می شود. شما باید مرتباً آن را اضافه کنید ، بنابراین هزینه سالانه حدود 300 تا 800 دلار (بسته به نوع و کیفیت کلر) را خواهید داشت.(به علت تغییرات نرخ ارز مقادیر به دلار وارد می شوند)

از طرف دیگر نمک با قیمت هر پوند در حدود 0.15 دلار عرضه می شود. در ابتدا باید چند کیلو بخرید ، اما پس از اجرای سیستم ، برای چند سال کافی است. شما سالانه حدود 2 دلار هزینه خواهید داشت تا آب خود را تمیز و پاک نگه دارید