سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 مزیت مهم در تنظیم ph آب

تنظیم Phاستخر

1- راحتی شناگران

 

همانطور که در جدول فوق نشان داده شده است، pH اشک چشم یک انسان سالم در حدود 7.4 است. بنابراین، طبیعی است که بالاتر و یا پایین تر بودن pH آب نسبت به این عدد باعث ایجاد ناراحتی و یا سوزش در چشم شناگر خواهد شد.

آنچه که به صورت تجربی به دست آمده، این است که محدوده 7.2-7.6  برای pH آب استخر، محدوده قابل قبولی است. در خارج از این محدوده، شاهد مشکلاتی برای شناگران خواهیم بود. مخصوصاً در pH بالای 8 و pH زیر 2 که احتمال سوزش و ناراحتی شدید برای چشم شناگران وجود خواهد داشت.

 

2- اثربخشی خاصیت ضدعفونی کنندگی کلر

 

در حالیکه اثربخشی برم (به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده جایگزین کلر)، خیلی تحت تأثیر مقدار pH آب نیست، اما اثربخشی و میزان توان ضدعفونی کنندگی کلر، به شدت تابع میزان pH آب استخر و تغییرات آن است.  به عنوان مثال، در pH عدد 8، کلر تنها دارای 20 درصد خاصیت ضدعفونی کنندگی است. این در حالی است که در pH عدد 7.4، این مقدار به 60 درصد می رسد! بر اساس مطالعات  تجربیات افراد متخصص در حوزه نگهداری استخرها، کاهش pH استخر به تنهایی می تواند تأثیر مثبتی بر روی عملکرد ضدعفونی کنندگی کلر داشته باشد.

 

3- کاهش میزان جلبک

 

بسیاری از انواع جلبک های استخر، نسبت به کلر حساس هستند. این بدان معناست که حفظ pH آب استخردر محدوده تعیین شده، باعث خواهد شد تا سطح عملکرد کلر افزایش پیدا کرده و باعث از بین رفتن مقدار بالایی از جلبک ها در آب شود. اگر میزان کلر و pH استخر همواره در محدوده مشخص شده و قابل قبول باشد و کماکان در استخر، شاهد وجود جلبک باشیم، احتمالاً در "نقاط مرده" استخر که آب راکد است، مشکلی وجود دارد. اگر در برخی نقاط استخر، جلبک می بینید که با کلر عادی از بین نرفته اند، در زمانی که کسی داخل استخر نباشد، به همراه وسایل حفاظت شخصی مناسب، هیپوکلریت کلسیم (پودر کلر) را بصورت دستی روی این نقاط دارای جلبک بپاشید. پس از گذشت مدتی زمان، از شر جلبک ها خلاص خواهید شد!

 

4- جلوگیری از خوردگی لوازم و تجهیزات استخر

 

پایین بودن pH آب استخر، نشانگر خاصیت اسیدی آب و بالا بودن تمایل خوردندگی آن است که باعث صدمه دیدگی تجهیزات خواهد شد.

 

5- جلوگیری رسوب گذاری و کدر شدن آب

 

بالا بودن pH آب استخر باعث تشکیل رسوب روی سطوح کاشی ها، داخل فیلتر و یا در برخی موارد باعث کدر شدن آب می شود.