سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنطیم کار استخر

مشکلات ایجاد شده به رعایت نکردن حد نرمال کلر استخر

عدم تنظیم کلر استخر

عدم تنظیم کلر استخر باعث مشکلات پوستی،ریوی،سردرد و … می شود.

مسمومیت ناشی از عدم تنظیم کلر استخر

دارای چند نشانه است. که باید مراقب آنها باشید:

  • شروع ناگهانی حالت تهوع و استفراغ
  • احساس سوزش در گلو
  • خارش چشم
  • تنفس دشوار یا کم عمق
  • قرمزی پوست
  • درد قفسه سینه.

شاید زمانیکه شما و یا اعضای خانوادتان به تازگی در استخری که میزان کلر بالایی داشته شنا کرده باشین.

این دسته مشکلات ممکن است گریبانگیر شما نشود. اما باید توجه داشت عوارض و نشانه ها در افراد مختلف متفاوت می باشد. در حالی که بیشتر علائم مسمومیت خفیف تا متوسط. ??باعدم تنظیم کلر استخر در طی 24 ساعت بدون درمان ناپدید می شوند. هیچ تضمینی وجود ندارد که روز بدون احساس ناراحتی سپری شود. یک تکنسین باتجربه استخر می داند که چه مقدار کلر استفاده کند.

معمولا ثابت نگه داشتن تنظیم کلر استخر کاری دشوار است. در ایام مختلف سال ، مقادیر کلر با توجه به دمای هوا و یا نوع کاربری استخر ویا حتی جنس استخر اعم استخر بتنی یا استخر فایبرگلاس می تواند متفاوت باشد.

با گروه مهندسین استخرچی با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی نگهداری کیفیت آب و برگزارکننده دوره کامل نگهداری استخردرارتباط باشید.

تنظیم کلر استخر برای میکروب زدایی

تنظیم کلر استخر

تنظیم کلر استخر با روش های ترکیبی کلر و uv

جلبک ها ، باکتری ها از استخر ، مجبور به استفاده مکرر ار کلر می شویم . با تداوم  عدم تنظیم کلر استخر به استخر مشکلاتی در آب و شرایط شناگران به وجود می آید.

سطح نرمال کلر استخر بسته به سطح تثبیت کننده در آب معمولاً 1.0 ppm تا 3.0 ppm است (سطوح بالاتر تقاضای کلر بیشتری ایجاد می کنند).

و هنگامی که استخر را بیش از حد کلر یا شوک می دهیم( یعنی بالا بردن سطح کلر در محدوده بسیار بالا) مشکلاتی از قبیل سوزش چشم و تغییر رنگ آب را شاهد خواهیم بود.

اگر آب استخر شما بسیار بیشتر از 2-3 ppm است ، در ادامه مطلب تنظیم کلر استخر بخوانید.

چرا سطح کلر من خیلی بالا است؟

افزودن شوک بیش از حد استخر یا قرار دادن قرص کلر زیاد به فیدر هر دو می تواند منجر به مقادیر بسیار بالای کلر شود.

یک روش معمول برای کلرزن بیش از حد استخر ، این است که پمپ کلر مایع(دوزینگ پمپ) در تمام شب کار کند. روز بعد به یک استخر با ظاهر سبز می آیند.

اسید سیانوریک

مقادیر بالای اسید سیانوریک تثبیت کننده کلر، از کلر در برابر آفتاب محافظت می کند و تخریب طبیعی کلر را کند می کند. مقدار کلر مصرف شده را پس از افزودن تثبیت کننده استخر کاهش دهید.

در زمان های مختلف سال به سطوح مختلف کلر یا برم نیاز دارید. روزهای گرم و آفتابی از کلر بیشتری استفاده می کنند. استخرهایی که شناگران بیشتری دارند. بقایای برگهای سنگین تر در استخر های رو باز – همه برای حفظ سطح به کلر بیشتری نیاز دارند.

بعلاوه ، استخرهای شنا با سیستم های تصفیه و گردش موثرتر یا استخرهایی با ضد عفونی کننده های ثانویه مانند مواد معدنی ، ازن یا سیستم های UV ، ممکن است 50? کلر کمتری برای آب تمیز و شفاف داشته باشند.