سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت استخر فایبرگلاس

ساخت استخر

 

تکنولوژی استخر های فایبر گلاس برای اولین بار در سال 1930 میلادی در آمریکا ودر صنعت هواپیماسازی مورد استفاده قرار گرفت و از سال 1990 به بعد در طرح ها و شکل های مختلفی از استخرها وارد بازار شد .

فایبرگلاس یک نوع پوشش کامپوزیت است که اکثرا بدلیل داشتن مقاومت خوب آن در مخازن آب ، صنعت خودروسازی و حتی هواپیماسازی ازآن استفاده می کنند .

ساخت استخر فایبرگلاس معایب و مزایا خاص خودش رو دارد که سعی میکنیم به اختصار واستون توضیح بدیم.

از جمله مزیت های استخرهای فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1 . سرعت نصب و اجرای بالاتر نسبت به استخرهای بتنی :

میانگین زمان اجرای استخرهای بتنی حدود 3الی 6 ماه می باشد ، این در حالیست که نصب و راه اندازی استخرهای پیش ساخته تنها 3 الی 6 هفته می باشد .

2 . صاف بودن سطح و عدم وجود سطح ناصاف یا تیزی :

سطح اکثر استخرهای بتنی کاشی کاری شده و یا به همان صورت آستر باقی می ماند که در طول زمان شاهد جدا شدن کاشی ها و یا خلل و فرج در سطوح استخرهای بتنی و به طبع شاهد ناصاف شدن آنها می باشیم . این در حالیست که استخر های فایبر گلاس دارای سطح یکنواخت وصاف بوده وهیچ گونه آسیبی در طول زمان به بدن شما وارد نمی کند .

3 . دارای طرح های مختلف و رنگ های متفاوت :

استخر های فایبرگلاس دارای مدل های دایره ای ، بیضی ، مربع ، مستطیل می باشند .

4 . آب بند بودن و داشتن سازگاری بامواد شیمیایی ( ازن و کلر) :

در استخر های بتنی مشاهده شده که اغلب از دیواره ها ، محل قرارگیری چراغ های داخل استخر و حتی کف استخر نشتی آب ایجاد می شود ، که برای نشتی یابی گاها با طی شدن زمان زیادی همراه است ، لاکن اینگونه نشتی ها در استخر های فایبرگلاس بسیار به ندرت بوجود آمده و تنها دلیل نشتی از آنها ایجاد ترک و یا سوراخی می باشد که بر اثر ضربه شدید به آنها بوجود آمده باشد .

5 . داشتن مقاومت بسیار بالا :

همانطور که در ابتدا اشاره شد فایبرگلاس کامپوزیت های حاوی الیاف می باشد . تعدادی از الیاف ها شامل الیاف شیشه ، الیاف کربن ، الیاف ارامید و… هستند . همچنین از انواع رزین ها درساخت فایبرگلاس ها میتوان به پلی استر ، نیل استر و اپوکسی اشاره نمود که دارای مقاومت خوب در برابر خوردگی و دما هستند .